Wednesday, August 5, 2015



הקדמה

לכל מי שעשה\תה את הצעד והגיע עד לכאן, זה כבר אומר הרבה, אז המון תודה ומקווה שתיהנו מהיומן הזה כמו שאני נהנה מהדרך בה הוא נכתב במציאות וגם בדמיון כבר כמעט שנתיים. כמובן שבראש ובראשונה יצרתי אותו בשבילי, כמרחב לכתיבה, שיתוף, תיעוד ויצירה, אני בטוח שהוא יהווה מסע בפני עצמו, עם הזכרונות, הרגשות, הרשמים והתובנות- וכמובן שיספק לי עוד מזון לחלומות להוציא לפועל עוד טיולים בסדרה הזו.

אני אשמח מאוד אם גם אתם, תמצאו בו מעט השראה, לראות אחרת את המקום שבו אנחנו חיים, בין אם זו הסביבה הקרובה או מקומות שעדיין לא חלמתם עליהם. לצאת לטייל לרוץ להעיז להתרחק מהגרביטציה של המוכר והידוע, גם אם זה לא כרוך בלישון באוהל בשלג בלאפלנד, אלא ביום יום.

קל לספר על הצדדים הטכניים, לאן, איפה, מה ליד מה ואיך, תיאורים ויזואליים של נופים אנשים ותופעות. מה שבד"כ נעלם מהסיפור ונשאר איתנו בפנים, הוא איפה זה נגע בנו ומה זה עורר בנו. דברים שלומדים תוך כדי תנועה, מפגש עם תרבות אחרת ועם מציאות אחרת שבונה עולם אפשרויות שונה ואפילו תת מודע קולקטיבי רחב יותר. לקבל את הזכות להשתתף בו מעט, להאזין לו, להתבונן, שם מתחילה האלכימיה להתיך בנו את הרבדים האלו ומשם אנחנו חופשיים ומוזמנים לשתף אותם בהוייה שלנו כל החיים.

השם של היומן הזה הוא כמובן מחווה למה שבעיני, היא סדרת הטלויזיה הטובה ביותר שנעשתה אי פעם. אני זוכר שלקראת אמצע שנות ה90 התחילו לשדר את הסדרה בערוץ 3. משהו שם ריתק אותי אפילו שלא הייתי קרוב להבין אחוז ממה שקורה שם מתחת לפני השטח הכביכול שקטים ומשעממים. לא עמוס באקשן ובמתח כמו רוב הסדרות שתמצאו היום, אבל מעיין נובע של פשטות חוכמה ואהבה. אוטופיה שאינה רחוקה כל כך מהמציאות ומהאנושיות וכל מה שכרוך בחיים שלנו כאן. אם יש לכם סבלנות ומחפשים משהו טוב לראות, תהא זו המלצתי הראשונה. יחד עם הסדרה הזו ואנציקלופדית החלל של אייזיק אסימוב שהייתי קורא ביסודי, התחלתי לחלום על היום שבו אראה את הזוהר הצפוני.

תוכלו למצוא כאן הרבה רשמים אישיים וקצת פרוזה, תמונות, מוזיקה שליוותה אותי וכמובן גם קצת המלצות או טיפים שיעזרו לכם אם אי פעם תמצאו את עצמכם בלאפלנד בואכם הקוטב הצפוני ;)

תודה לכל מי שעזר במהלך הדרך בטיולים האלו או במציאות, גם למי שנתנ\ה השראה לצאת להרפתקאות, ויותר מהכל תודה מיוחדת לקרולינה, שלא הסתפקה באלפיים תמונות וסיפורים, ונתנה לי את ההשראה והדחיפה להעלות את הדברים על הכתב וגם לחלוק אותם. Gracias ;)


Ranua Zoo, Finland.

לתמונות של הזוהר הצפוני תיאלצו לחכות קצת, או לבדוק אצלי בפייסבוק או בערוץ יוטיוב \ וימיאו .




No comments:

Post a Comment